A mediáció előnyeA mediáció során a konfliktusban lévő felek (üzleti partnerek, szervezetek, munkatársak, szomszédok, családtagok stb.) saját kezükben tarthatják a megoldást, és fölösleges viták, költségek, peres eljárások nélkül helyreállíthatják, kiegyensúlyozottá tehetik a kapcsolatukat.
|
Miben segít még a mediáció? A professzionális egyezségközvetítés segít a problémák megfogalmazásában, az érdekek tisztázásában, az indulatok kordában tartásában, a megbeszélés és a megegyezés kulturált kereteinek fenntartásában.Segít minden, a vitában érintett fél számára az előnyös megoldások megtalálásában.
|
Tudástár
Gyorsabb, olcsóbb, hatékonyabb |
"Hódító útjára e módszer az angolszász területekről indult, onnan, ahol az önrendelkezés iránti igény markánsan jelen van a mindennapokban. Az országok egy részében - Japán, Nagy-Britannia, Izrael - a mediáció már a gazdasági kultúra magától értetődő része, s az Európai Unióban is mindinkább előtérbe kerül. A közvetítői segítséget választók szempontjai között az első helyen a személyes kapcsolatok fenntartása áll, ezt követi a költségcsökkentés. Felmérések szerint a perérték növekedésével a bírósági eljárás során a költségek hatványozódnak, míg a mediáció, az eljárás rövidsége okán, viszonylag olcsó. Fontos az időtakarékosság (néhány óra, esetleg hét alatt dűlőre juthatnak a felek) és az imázsveszteség elkerülése is, hiszen senki sem szeretné, ha cége „kabátlopási" ügybe keveredne." Forrás: Kovács Ágnes Lilla, Gyorsabb olcsóbb, hatékonyabb, fn.hu, 2005-09-11 |
|
"• A vitázó felek mediátort választanak az Igazságügyi Minisztérium listájáról. • A mediátor ismerteti a szabályokat, tisztázza az aláírási jogokat (szerencsés, ha az üléseken jelen lévő személy a végső megállapodás aláírására jogosult). Megállapodnak a díjazásban is - ez órabérben több tízezer forintra rúg. • Mindkét fél előadja az ügyet - ki-ki a saját olvasatában. A mediátor tartalmi és érzelmi alapon tisztázza a helyzetet. Megfogalmazzák a körvonalazódott témákat, amelyekben megállapodásra kell jutniuk. • Átbeszélik az összes felmerült nézetkülönbség okait. A mediátor a panaszokat átfogalmazza úgy, hogy melyik félnek mi az érdeke, s megpróbálja feltárni a vita tárgyát képező körülményeket. • Ötletelés (brainstorming) során végigzongorázzák a lehetséges megoldásokat. • Írásba foglalják a megállapodást, az eljárás sikerességét (vagy sikertelenségét) bejelentik a minisztériumban. • Az utókövetés során a mediátor néhány hét elteltével telefonon megkérdezi a feleket, hogy betartják-e a megállapodást, nincs-e szükségük segítségre." Forrás: Kovács Ágnes Lilla: A mediáció 7 lépése, fn.hu, 2005-09-11 |
|
Gazdasági mediáció - nálunk miért nem terjed |
Jó 6 éve az fn.hu-n jelent meg egy cikk: "Gazdasági mediáció, nálunk nem terjed" címmel. Az alcime szerint: "A magyar üzleti életben, nyilvánvaló előnyei dacára, továbbra is szinte ismeretlen a közvetítői eljárás." A jól megírt, alapos cikk a mai napig aktuális, sőt, egy átmeneti, törékeny fellendülés után talán még aktuálisabb is, mint a születése idején volt. A cikk ezen a linken érhető el, érdemes elolvasni: http://www.fn.hu/allas/20050906/gazdasagi_mediacio_nalunk_nem_terjed/ |
|
A helyreállító igazságszolgáltatás európai jó gyakorlatai a büntetőeljárásban |
A helyreállító igazságszolgáltatás európai jó gyakorlatai a büntetőeljárásban című háromnapos nemzetközi konferencián mintegy 100 magyar szakember mellett tucatnyi országból mintegy félszázan vettek részt: bírák, ügyészek, pszichológusok, szociológusok, büntetés-végrehajtásban dolgozók, pártfogó felügyelők, gyermekvédelmi szakemberek. |
Bővebben...
|
|
| |